Fotbal   •   Liga 1   •   CNA

Adio contracte din pariuri? Zeci de mari nume din sport, scoase din reclame de CNA!

Gică Hagi și Ilie Dumitrescu, într-un spot publicitar al Superbet
Gică Hagi și Ilie Dumitrescu, într-un spot publicitar al Superbet

Articol de Adrian Duţă   —  joi, 26 iunie 2025

Miercuri, în şedinţa publică a Consiliului Naţional al Audiovizualului, s-a votat faptul că persoanele publice nu mai au voie să apară în reclame la jocurile de noroc pe TV, în online și radio.

„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, se arată în articolul 110, alineatul 7, din nouul Cod Audiovizual, potrivit Pagina de Media.

Zeci de mari nume din sport, scoase din reclame la case de pariuri

CNA va trebui să detalieze cum va fi aplicată noua dispoziție. De exemplu, una dintre problemele care se pot ridica este cum poate fi definit termenul de „personalitate a vieții publice, culturale, științifice, sportive”.


Conform sursei citate, noua prevedere va fi obligatorie peste 3 luni, după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare. În ultimii ani, numeroși foști mari sportivi sau persoane din apropierea sportivilor au apărut în reclame ale caselor de pariuri la TV, dar și în online.

Printre ei se numără cele mai mari personalități: Ilie Năstase, Gică Hagi, Gică Popescu, Adi Ilie, Florin Răducioiu, Ilie Dumitrescu, Adrian Mutu, Dan Petrescu, Florin Prunea, Bogdan Stelea, Gică Craioveanu, Gabi Balint, Luminița Huțupan, Ciprian Marica, Marius Lăcătuș, Eric, Benny, Ana Maria Brânză, Cristina Neagu, Larisa Iordache, Dumitru Dragomir, Giovanni Becali etc.

Printre personalitățile care au apărut în reclame la casele de pariuri se numără și jurnaliști cunoscuți, precum Vali Moraru, Emil Grădinescu, Mihai Mironică, Andrei Niculescu, Lucian Lipovan etc.

„În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”, se mai arată în articolul 110 din Codul Audiovizualului.


Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.