Sporturi   •   Auto   •   LANSARE

Cele două mașini chinezești care dau peste cap piața auto din România! Noul SUV ar putea deveni coșmarul Daciei

Chery în România: SUV-ul TIGGO 8. Foto: Andrei Crăițoiu (GSP.RO) +45 Foto
Chery în România: SUV-ul TIGGO 8. Foto: Andrei Crăițoiu (GSP.RO)

Articol de Andrei Crăiţoiu   —  vineri, 11 iulie 2025

Chery a intrat oficial pe piața auto din România și a lansat, în premieră, noile SUV-uri Tiggo 7 și Tiggo 8, disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Cele două modele vor concura puternic în țara noastră cu Dacia Bigster și Duster.

Chery este cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, cu prezență în peste 110 țări și regiuni și peste 16 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei. Brandul a intrat oficial pe piața din România pe 10 iulie, în cadrul unui eveniment special.

Chery în România: SUV-ul TIGGO 7. Foto: Andrei Crăițoiu (GSP.RO)+45 Foto
Chery în România: SUV-ul TIGGO 7. Foto: Andrei Crăițoiu (GSP.RO)

Cel mai accesibil Chery Tiggo 7 se vinde cu 27.990 de euro


Tiggo 7 și Tiggo 8 sunt cele două modele lansate în România, SUV-uri chinezești ce impresionează prin dotări generoase și prețuri accesibile.

Modelul Chery Tiggo 7, în versiunea Comfort, are un preț de pornire de 27.990 de euro, însă în perioada următoare beneficiază de o ofertă specială ce reduce prețul cu 2.000 de euro.

+45 Foto
Chery în România: SUV-ul TIGGO 7. Foto: Andrei Crăițoiu (GSP.RO)

Versiunea Luxury se vinde cu 29.900 de euro, iar cea Unique AWD, cu tracțiune integrală inteligentă, costă 34.990 de euro. Vârful de gamă este versiunea Unique, cu un preț de catalog de 37.990 de euro.


Portbagajul său are o capacitate de 500 de litri, dar poate fi extins până la un impresionant volum de 1.305 litri.

Tiggo 8 are două versiuni pentru piața din România

Versiunea plug-in hybrid este echipată cu tehnologia Chery Super Hybrid (CSH), care integrează un motor hibrid cu un randament termic de până la 46,5%, o transmisie automată DHT fără trepte, cu o eficiență de 98,5%, baterii de înaltă performanță și un sistem de management al bateriei cu standarde ridicate de siguranță.

„Tiaggo 8 impresionează prin configurația adaptivă a celor 7 locuri (5+2), oferind un spațiu maxim pentru bagaje de până la 1.930 de litri. Acest model răspunde perfect cerințelor familiilor din România, fiind potrivit atât pentru excursii în grupuri mari, cât și pentru vacanțele mai lungi, pe distanțe mari”, spun reprezentanții companiei.

+45 Foto
Chery în România: SUV-ul TIGGO 7. Foto: Andrei Crăițoiu (GSP.RO)

Modelul Tiggo 8 este disponibil în două variante pentru piața din România:

  • Luxury: 31.990 de euro
  • Unique (vârful de gamă): disponibil la o ofertă specială de lansare de 35.250 de euro.

Autoturisme spațioase, eficiente energetic și cu un grad ridicat de siguranță, Tiggo7 și Tiggo8 răspund nevoilor românilor cu familii, care își doresc un viitor mai sigur

Adrian Narcis Ghiță, CEO al Grupului Auto Italia

Cine sunt cei de la Chery

Fondată în 1997, Chery este una dintre cele mai mari companii auto din China, cu o strategie de dezvoltare bazată pe inovație tehnologică.

+45 Foto
Chery în România: SUV-ul TIGGO 7. Foto: Andrei Crăițoiu (GSP.RO)

De la sisteme hibride și electrice la cockpituri inteligente și platforme modulare, Chery operează opt centre globale de cercetare și dezvoltare și are peste 18.000 de ingineri la nivel mondial.

Este lider în exporturile auto ale Chinei și a fost inclusă recent în clasamentul Fortune Global 500 (locul 385, în august 2024).

Compania are în plan lansarea a 34 de modele noi în viitor.

Planuri mari pentru piața din România

Pe 4 iunie, Chery Automobile a organizat primul transport oficial de vehicule către România, din orașul Wuhu, China. Această livrare marchează nu doar intrarea oficială pe piața europeană, ci și poziționarea României ca una dintre primele piețe strategice ale brandului în regiune.

„România va servi nu doar ca punct strategic de acces pe continent, ci și ca un hub pentru dezvoltarea rețelelor locale de servicii, retail și a ecosistemelor de utilizatori”, au transmis reprezentanții companiei.

Vehiculele fabricate în China și importate în Uniunea Europeană vor fi supuse unor taxe vamale, conform unei decizii recente a Comisiei Europene. În cazul Chery, aceste taxe vor varia între 17% și 21,3%.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.