Sporturi   •   Auto   •   DRIVE TEST

Salsanegra

Articol de Răzvan Scăeşteanu   —  miercuri, 18 iunie 2008

Salsa şi Bocanegra sînt cele două concepte ce transformă noul SEAT Ibiza într-un cocteil de design exploziv.

Conceptul SEAT Salsa, semnat de fostul designer-şef al casei spaniole, Valter da Silva, a fost prezentat în 2003 şi stă la baza tuturor modelelor ce i-au urmat (Altea, Leon, Toledo etc.), menirea sa fiind de a trezi emoţii, mai ales reprezentantelor sexului frumos, printr-un design fluid, atletic şi ra­finat. Era da Silva s-a încheiat, însă! Iar Luc Donckerwolke, noul de­­­­sig­ner-şef SEAT (a fost la Lam­bor­ghini ), are ambiţii serioase, target-ul celei de-a patra generaţii Ibiza fiind tinerii activi, pasionaţi ai volanului. Interesant este faptul că el nu a renegat ce a făcut da Silva!



Forţă şi agilitate



Partea frontală este dominată de capota plonjată peste calandru şi faruri, cu protuberanţe atent profilate, în formă de “V”. Design-ul lateral este suplu şi atent marcat de o linie mediană rafinată. Iar spatele se încheie cu un hayon arcuit şi o pereche de blocuri optice atipice. Per total, se poate vorbi despre forţă şi rafinament.

Agilitatea noului Ibiza este dată în mare parte de noua plat­formă tehnică a grupului Volks­­wagen A.G., pe care o inaugurează. Constructorul spaniol a fost foarte atent la distribuirea ma­se­lor, fă­cînd din Ibiza o maşină foarte sta­bilă şi manevrabilă. Dacă alegi treap­­ta de viteză corect, virajele ra­pi­de pot fi abordate, fără pro­ble­me, cu acceleraţia la fund, Ibiza afişînd un comportament aproape neutru. Frînele sînt ferme şi nu “obosesc” repede. Iar direcţia este precisă.



Motorul de 1.6 litri şi 105 CP i se potriveşte foarte bine noului SEAT. Împreună cu transmisia bine eta­ja­tă, acesta nu te lasă la greu şi per­mite abordarea unui stil de pilotaj sportiv.



Singura “pro­ble­mă” a noului mo­del este inte­riorul. Deşi a fost atent pro­iec­tat şi rea­lizat, con­sola cen­tra­lă nu face cinste maşinii. Este mult prea sim­plă, iar dis­­play-urile lucioase ale sis­te­melor de sunet şi climatizare par a fi “made in China”.

12.657 € (TVA inclus) costă cel mai ieftin SEAT Ibiza.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.