După mai bine de două decenii în care a fost unul dintre reperele gamei Volkswagen, Touareg se pregătește să iasă din producție. Potrivit celor de la autocar, SUV-ul premium al mărcii germane va fi retras în 2026, fără să primească un succesor direct.
Lansat în 2002, Touareg a marcat un moment definitoriu pentru Volkswagen. Construit pe aceeași platformă cu primul Porsche Cayenne, modelul a reprezentat încercarea companiei de a urca în liga premium, ambiție puternic susținută de Ferdinand Piech, fost președinte al Consiliui Executiv VW.
FOTO de colecție cu SUV-ul celebru care nu va mai fi produs din 2026
De-a lungul timpului, SUV-ul a fost un vârf de gamă tehnologic pentru marcă, oferind soluții de motorizare și echipamente de ultimă oră. Însă, în contextul noilor strategii, rolul său este preluat de Volkswagen Tayron, un SUV mai accesibil și cu o plajă de clienți mai largă, deja disponibil pe piețe-cheie și în mai multe configurații de interior. 43.790 este prețul de pornire al unui Tayron în România.
În paralel, Volkswagen pregătește și retragerea ID.5, SUV-ul coupe electric, care va dispărea din gamă în 2027 din cauza vânzărilor sub așteptări. Totodată, planurile pentru un „mini Buzz” electric, un posibil succesor al Touran-ului, au fost puse pe pauză, în condițiile în care compania își concentrează resursele pe modele cu impact mai mare, precum viitorul Golf electric.
Astfel, ieșirea Touareg-ului din scenă marchează nu doar dispariția unui nume emblematic, ci și o schimbare de direcție majoră pentru gigantul german.
Lansat în 2002 pe aceeași platformă cu Porsche Cayenne, Touareg a devenit rapid un simbol al rafinamentului și puterii, mai ales prin versiunile V10 și V12 TDI care au rămas legendare.
În România, modelul a avut un impact puternic: în anii 2000 era mașina de vis pentru mulți, un SUV de lux „mai accesibil” decât rivalii consacrați, dar suficient de impunător ca să transmită statut. În România, Touareg rămâne un reper al anilor 2000-2010, o mașină care a definit aspirațiile unei generații.
{{text}}