International   •   Campionate   •   PREMIER LEAGUE

Epilog cu scandal » Au contestat penalty-ul din care s-a făcut diferența în Leeds - Everton, la debutul lui Grealish

Tarkowski, arătând unde l-a lovit balonul // foto: Guliver/gettyimages

Articol de Daniel Grigore   —  marți, 19 august 2025

Leeds a învins-o pe Everton în meciul care i-a marcat revenirea în Premier League, scor 1-0. Penalty-ul din care s-a făcut diferența a fost puternic contestat de oaspeți.

  • Întoarcem campionatul Angliei pe toate fețele la Premier GSP, un show săptămânal dedicat celui mai bun fotbal de club din lume. Următoarea ediție: luni seara, ora 19:00!

Până luni seara, nou-promovatele în Premier League înregistraseră rezultate mixte: Burnley a pierdut cu Tottenham la scor de neprezentare, Sunderland i-a administrat un usturător 3-0 lui West Ham.

În epilogul primei etape, și suporterii lui Leeds au avut motive de bucurie. Asta pentru că favoriții lor au câștigat la revenirea în elită, 1-0 cu Everton.


Leeds, 1-0 cu Everton după un penalty controversat

Golul a fost semnat de nou-venitul Lukas Nmecha, dintr-un penalty comis de James Tarkowski în minutul 82. Anton Stach a șutat din afara careului, iar mingea care se îndrepta periculos spre poarta lui Pickford a fost respinsă de stoperul lui David Moyes.

Balonul l-a lovit pe englez în brațul stâng, iar „centralul” Chris Kavanagh, îndemnat în cască probabil de asistentul de pe acea parte, a fluierat și arătat spre punctul cu var.

Brațul lui Tarkowski era într-o poziție naturală, întins pe lângă corp, însă arbitrii au judecat că fundașul lui Everton s-a aplecat intenționat către balon, pentru a-l bloca din drumul spre poartă. Momentul a fost analizat în camera VAR, iar decizia a fost că nu se impune ca „centralul” să revadă faza.


Așa ținea Tarkowski brațul în momentul în care l-a lovit mingea

Tarkowski a protestat: „Brațul nu era depărtat de corp!”

După meci, Tarkowski a ținut să-și exprime nemulțumirea față de acea decizie:

„Nu este penalty! În momentul în care arbitrul a fluierat, eram destul de sigur că decizia va fi întoarsă. Prima întrebare pe care i-am adresat-o a fost: «Dacă brațul a fost lipit de corp - și a fost - este penalty?». A spus că nu.

Nu este nimic anormal în poziția brațului. Mingea îți poate lovi brațul, doar să nu fie depărtat de corp într-un mod nefiresc, dar nu era cazul”.

Cu decizia rămasă în picioare și Nmecha marcând de la punctul cu var, Everton s-a lansat în căutarea golului de 1-1, dar nu l-a găsit. Nici măcar nou-venitul Jack Grealish, intrat în minutul 71, nu a putut salva ceva pentru „caramele”.

15 atingeri,9/10 pase reușite, 1 șut (blocat), zero driblinguri și două mingi pierdute este bilanțul debutului la Everton pentru Jack Grealish

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.