Dacia a avut o lună excelentă pe piața europeană. În iulie, marca românească a vândut peste 54.600 de mașini, cu 15% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea a fost susținută de lansarea Bigster, dar și de revenirea modelului electric Spring, potrivit profit.ro.
Vedeta lunii a fost însă Dacia Sandero, care a rămas pe primul loc în clasamentul vânzărilor din Europa. Cu aproximativ 21.000 de unități livrate, modelul românesc a depășit rivali consacrați precum Volkswagen T-Roc sau Toyota Yaris Cross. În total, de la începutul anului și până acum, Sandero a fost ales de peste 152.000 de clienți, confirmând încă o dată succesul său uriaș pe piața continentală.
FOTO. Cea mai vândută mașină din Europa
Sandero a înregistrat în luna iulie o scădere de aproximativ 8%, iar pe primele șapte luni ale anului declinul se apropie de 10%. În această perioadă au fost vândute 152.600 de unități, cu peste 15.000 mai puține decât în aceeași etapă din 2024.
Cu toate acestea, a rămas cel mai vândut automobil din Europa, depășindu-și toți rivalii cu aspirații la această poziție, respectiv Renault Clio, VW Golf sau, din ce în ce mai puțin probabil, Tesla Model Y.
Bigster se apropie de 30.000 de unități vândute!
Bigster, noul SUV lansat de Dacia, a avut un start foarte bun. Aproape 10.000 de clienți l-au cumpărat doar în luna iulie, iar de la debut a trecut deja de 26.000 de unități. Conform aceleiași surse citate, în cazul în care va menține același ritm de vânzări, Bigster, ultimul model al producătorului auto de la Mioveni, va atinge 90.000 de mașini vândute, până la sfârșitul lui 2025!
Totuși, succesul acestui model se simte și în scăderile altor mașini din gamă, precum Duster sau Jogger.
Spring, mașina electrică a Daciei, a revenit în forță după pauza cauzată de schimbarea de model. În iulie, s-au vândut peste 2.200 de unități, iar pe primele șapte luni a trecut de pragul de 21.000 de mașini. În schimb, Logan rămâne aproape exclusiv pe piața din România și Bulgaria, cu vânzări modeste în restul Europei.
{{text}}