Două știri îi vor surprinde pe cei care sunt interesați de Dacia, o marcă low cost, așa cum era la momentul achiziționării sale de către Renault în 1999.
În primul rând, numirea, la 1 septembrie, a unei directoare provenite de la Mercedes, Katrin Adt, în funcția de CEO al mărcii.
O alegere susținută cu scopul de a „continua dinamica Dacia și, mai ales, de a face față împreună următoarei provocări: electrificarea mărcii”, spune Fabrice Cambolive, directorul departamentului de creștere al Grupului Renault, potrivit Le Figaro.
Al doilea indicator: tocmai a prezentat un nou motor, hibridul G 150 4x4, vârful de gamă, care combină un motor turbo pe benzină cu 3 cilindri de 140 CP, GPL și un motor electric conectat la puntea spate, pentru o putere totală de 154 CP.
Katrin Adt, noul CEO al mărcii Dacia. Foto: media.renaultgroup.comSub conducerea lui Denis Le Vot, marca Dacia a devenit o marcă puternică, cu o gamă atractivă de produse, care a atras o bază de clienți mai largă. În numele Grupului Renault, doresc să îi mulțumesc lui Denis pentru toate realizările sale de-a lungul anilor. Îi urez bun venit Katrin Adt, a cărei experiență în industria auto va fi un atu important pentru Dacia.
- François Provost, CEO al Grupului Renault
Denis Le Vot a revoluționat Dacia, iar acum a fost înlocuit cu directoarea de la Mercedes
De la 1 septembrie 2025, Denis Le Vot nu mai este șeful Dacia, funcție pe care o ocupa din 1 ianuarie 2021. În mai puțin de 5 ani, directorul francez a reușit transformarea brandului românesc, care a devenit astăzi „bijuteria” grupului Renault.
Sub conducerea sa, Dacia a intrat pe segmentul C și, prin urmare, va urca în gamă. În Europa, acesta este segmentul cu cea mai mare cerere. Inclusiv cu modelul Duster, clasificat în segmentul B+, deoarece se află la granița dintre cele două segmente datorită dimensiunilor sale (4,34 m).
Pentru a aborda această piață fără „a sparge pușculița”, Denis Le Vot a reușit să impună platforma CMF-B pentru toate viitoarele modele Dacia, deși la nivel intern, unii doreau să dezvolte o platformă specifică pentru viitoarele modele, notează publicația Largus.
Cum a devenit Dacia o marcă tot mai atractivă
La sosirea sa, Denis Le Vot a găsit un plan deja bine avansat. Astfel, în primăvara anului 2021, Dacia lansa primul său model 100% electric, Spring, la un preț fără concurență: mai puțin de 14.000 €. Iar la sfârșitul anului 2021, Joggerul ajunge în showroom-uri.
Dacă bretonul nu a trebuit să intervină prea mult asupra acestor două modele deja finalizate la preluarea funcției, el s-a implicat mai mult în următoarea noutate, Duster III. SUV-ul vedetă de la Dacia face un salt important în gamă. Dimensiunile sunt similare cu cele ale modelului Duster II, dar noul venit are un aspect destul de radical schimbat. Le Vot a încredințat „cheile stilului” Dacia francezului David Durand.
Denis Le Vot: „Ideea a fost de a transforma Dacia într-o mașină cool”
Responsabil cu stilul exterior al mărcii din 2020, el a reușit să facă modelele din ce în ce mai atractive, respectând în același timp bugetele. Duster III rămâne în continuare una dintre cele mai atractive mașini de pe piață, la 19.690€, prețul a crescut semnificativ față de predecesorul său: cu 1.700 €.
„Dacia va rămâne Dacia și va continua să ofere modele fiabile și relevante pentru clienți, achiziții inteligente la cel mai bun raport preț-valoare. Ideea a fost de a transforma Dacia într-o mașină cool, robustă, economică și ecologică. Noile modele Dacia afișează o personalitate autentică care le face mai atractive. Nu mai cumpărăm o Dacia doar pentru că este cea mai ieftină, ci și pentru că este o mașină atractivă”, spune Denis Le Vot.
Denis Le Vot, fostul șef Dacia. Foto: ImagoApariția modelului Bigster
Apariția modelului Bigster va permite, de asemenea, Dacia să treacă la un nou nivel. Cu o lungime de 4,57 m (față de 4,34 m pentru Duster III), acest crossover este un adevărat vehicul din segmentul C. În ianuarie 2025 și, în prima jumătate a acestui an, a acumulat deja 17.329 de înmatriculări. Mai mult, în Franța, 80% dintre cumpărători provin de la concurență, ceea ce îl face un model redutabil.
Noul model Bigster. Foto: Langus.frApariția hibridizării sub capota modelelor Dacia este un adevărat succes comercial. De exemplu, 69% din vânzările modelului Bigster se datorează motorizării Hybrid 155.
Dacia are planuri măreţe: va lansa C-Neo
Dar Bigster nu este singurul model Dacia din segmentul C. Înainte de a fi înlocuit, Denis Le Vot a aprobat și proiectul C-Neo.
Acesta este compus dintr-o berlină și un break familial cu aspect de crossover, care va fi comercializat în toată Europa. Așteptat pentru jumătatea anului 2026, acesta se va poziționa deasupra modelului Jogger.
{{text}}