Sporturi   •   Noutati auto   •   SALONUL AUTO BUCUREȘTI

BYD a prezentat la Salonul Auto București modelele din noua generație » Ce este inovatorul sistem hibrid DM-i și cât costă

+47 Foto
Chinezii au lansat două noi modele: BYD Seal 5 DM-i și BYD Seal 6 DM-i.

Articol de Andrei Crăiţoiu, Cezar Titor   —  miercuri, 08 octombrie 2025

In cadrul Salonului Auto București, BYD („Build Your Dreams”), companie din Shenzhen, China, fondată în 1995 și prezentă pe piața din România din luna mai a acestui an, lider european al vânzărilor de autovehicule electrice, a lansat două noi modele: BYD Seal 5 DM-i și BYD Seal 6 DM-i.

  • DM-i (Dual Mode - intelligent) este sistemul hibrid plug-in dezvoltat de BYD, care combină un motor pe benzină cu unul electric.

  • Spre deosebire de hibridele clasice, la DM-i motorul electric este principal, iar cel pe benzină funcționează mai ales ca generator sau sprijin la accelerație. Mașina poate merge complet electric pe distanțe scurte și comută automat între moduri pentru consum redus.

Cele două completează portofoliul mărcii, alături de SUV-urile Seal U și Sealion 7, sedanul Seal și modelele electrice mai accesibile Atto 2 și Dolphin Surf.


Prezentă oficial în România din mai 2025, compania și-a construit rapid o rețea de 15 centre de vânzare, în parteneriat cu mai mulți dealeri locali.

Extinderea continuă, iar marca este prezentă în această toamnă la Salonul Auto București 2025, cu întreaga gamă de modele electrice și plug-in hybrid.

Lansarea celor două modele a fost acompaniată de acordurile Orchestrei Simfonice din București, care a oferit un spectacol inedit: piese celebre ale formațiilor Metallica, Nirvana, Guns N’ Roses sau Phoenix, reinterpretate într-o manieră simfonică, s-au împletit cu fragmente din mari lucrări clasice, răsunând la standul BYD din cadrul Salonului Auto București.

Cum arată BYD SEAL 6 DM-i: se poate încărca și în 23 de minute!


+47 Foto
BYD SEAL 6 DM-i

BYD SEAL 6 DM-i e un sedan de clasă medie, poziționat drept alternativă pentru modele consacrate precum Skoda Octavia sau Volkswagen Passat.

Mașina folosește sistemul hibrid plug-in Super Hybrid DM-i, care combină un motor termic de 1,5 litri cu unul electric și o baterie de tip LFP Blade, dezvoltată intern de BYD.

Bateria are capacități diferite în funcție de versiune: 10,08 kWh pentru varianta Boost și 19 kWh pentru Comfort Lite și Comfort. Cu cea mai mare baterie, autonomia pur electrică ajunge la 105 kilometri, iar autonomia combinată (cu rezervorul plin) depășește 1.450 km.

8,5 secundeeste timpul în care SEAL 6 ajunge la 100 km/h, mașina fiind limitată la 180km/h.

Consumul mediu declarat, în regim mixt, poate ajunge la un litru și jumătate / 100 de kilometri pentru versiunile de top. Timpul de încărcare este de circa 2 ore și 40 de minute la o priză de 6,6 kW, iar la un încărcător rapid 26 kW, bateria se încarcă de la 30% la 80% în aproximativ 23 de minute.

Portbagajul are o capacitate de 491 de litri, ori 1370, prin rabatarea banchetei, iar interiorul urmează tema de design „Ocean Aesthetics”.

Dispune de un ecran tactic de 12,8 sau 15,6 inchi, în funcție de echipare, iar scaunele sunt reglabile electric, încălzite și ventilate. Panoul de bord este complet digital, iar sistemele de asistență includ pilot automat adaptiv, monitorizarea unghiului mort, camere 360 și șapte airbaguri.

36.490 de euroeste prețul de pornire anunțat pentru Seal 6.

Versiune Break, Seal 6 DM-i Touring, folosește același motor, singura diferență fiind că mașina este mai înaltă, lățimea și lungimea fiind aceleași. Spațiul de portbagaj este mai mare, interiorul e identic, viteza maximă și accelerația 0-100 km/h rămân constante. Crește consumul și scade autonomia. Aduce în plus un hayon electric și bare de plafon din aluminiu. Modelul vizează același public ca Skoda Octavia Combi sau VW Passat Variant.

FOTO. Cum arată BYD SEAL 5 DM-i

+43 Foto
BYD SEAL 5 DM-i

Seal 5 DM-i este mai mic, fiind un rival atât pentru Toyota Camry, Mazda 6 ori Hyundai Elantra, cât și pentru Octavia sau Passat. Are o autonomie mai redusă comparativ cu Seal 6, deși modelul este mai sprinten, fiind mai ușor (7,5 secunde pentru 0-100 km/h).

Este un sedan plug-in hybrid de clasă medie, care aduce în Europa tehnologia Super DM-i într-un format mai compact decât fratele său, SEAL 6 DM-i. Modelul combină un motor pe benzină de 1,5 litri cu un sistem electric și o baterie LFP Blade, oferind o autonomie totală de până la 1.050 km și aproximativ 100 km în modul electric pur. Consumul mediu declarat este de 1,7 l/100 km. Portbagajul are 508 litri în versiunea sedan.

30.000 de euroeste prețul aproximativ de pornire al modelului Seal 5.

Andrei Pană, product manager BYD: „Plug-in reprezintă o trecere între convențional și electric”

- Domnule Pană, două noi modele întregesc gama BYD, prezentate la Salonul Auto București. Ce ne puteți spune despre ele?

- Într-adevăr, lansăm două modele. Sunt sedanuri plug-in hybrid, cu tehnologia BYD DM-i, o tehnologie dezvoltată de BYD. Practic, sunt modele plug-in electrice: au și o baterie, și un motor termic. Autonomiile sunt de peste 1.000 de kilometri pentru ambele. Avem modelul Seal 5, care este un sedan compact. Vine în două niveluri de echipare, clienții pot alege între patru culori exterioare și două variante de interior. Are un motor de 1,5 litri și un motor electric.

- Cât de atractive credeți că vor fi pe piața din România?

- Ne așteptăm la vânzări destul de bune. Modelele plug-in sunt un început pentru clienții care nu sunt hotărâți să treacă direct la un motor electric, dar totuși își doresc silențiozitatea unui model electric. Modelele noastre DM-i asigură exact acest lucru. Cu Seal 5 poți merge până la 100 de kilometri în regim full electric, apoi în modul hybrid. Practic, motorul termic nu funcționează doar pentru propulsie, el acționează ca un generator, încărcând bateria care, mai departe, transmite energia către roți.

- Credeți că varianta plug-in hybrid poate înlătura puțin din reticența încă existentă a românilor de a achiziționa automobile electrice?

- Da, consider asta. Sunt clienți care nu sunt foarte familiarizați cu partea de electric, iar după ce conduc un model plug-in, de cele mai multe ori, următorul model pe care și-l achiziționează este full electric. Practic, plug-in reprezintă o trecere între modelul convențional și cel complet electric.

Salonul Auto București, evenimentul toamnei pentru pasionații auto din România

+37 Foto
Salonul Auto București & Accesorii își deschide porțile între 7 - 12 Octombrie, la Romexpo. Foto: GSP.RO
  • Ediția cu numărul 22 a Salonului Auto București se desfășoară între 7 și 12 octombrie 2025, la Romexpo, Pavilionul B2 + zona exterioară adiacentă, suprafața totală a expoziției fiind de peste 37.000 de metri pătrați. Sute de brand-uri auto, printre care Alfa Romeo, BMW, BYD, Chery, Ford, Mercedes, Subaru, Suzuki sau Toyota, își vor expune modelele la Romexpo.

Programul Salonului Auto București & Accesorii 2025 este următorul:

  • 7 octombrie: 12:00 - 19:00

  • 8-11 octombrie: 10:00 - 19:00

  • 12 octombrie: 10:00 - 18:00

În cadrul evenimentului, vizitatorii vor putea descoperi o zonă dedicată automobilelor istorice, unice sau foarte rare, prezentată de Clubul Vehiculelor de Epocă. De asemenea, sunt expuse peste 600 de branduri din domeniul echipamentelor, spălătoriilor self-service, pieselor, accesoriilor și serviciilor auto, acestea fiind prezentate pe o suprafață interioară și exterioară de peste 7.000 de metri pătrați.

80 de leieste prețul unui bilet la Salonul Auto București.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.