Spaniolul Marc Marquez (32 de ani), care și-a asigurat deja titlul din acest sezon în MotoGP, va lipsi de la două curse în urma accidentului suferit pe circuitul indonezian Mandalika. Alți piloți au arătat cu degetul spre o problemă trecută cu vederea: pietrișul de prostă calitate de la ieșirile de siguranță.
Marc Marquez s-a prezentat la Spitalul Ruber Internacional din Madrid pentru un examen mai complet al umărului drept imediat după aterizarea sa din Indonezia, acolo unde a suferit o accidentare dură, provocată de italianul Marco Bezzechi (Aprilia).
După ce a fost supus unor noi teste, echipa spaniolului, Ducati, a confirmat că septuplul campion al MotoGP „a suferit o fractură la baza apofizei coracoide și o leziune ligamentară la umărul drept”.
Marc Marquez, tratament conservator și două curse ratate
Cea mai bună veste este că „examenul clinic și evaluarea radiologică au exclus orice legătură cu leziuni anterioare” și au confirmat, de asemenea, „absența unei deplasări osoase semnificative”. Din acest motiv, echipa medicală condusă de dr. Samuel Antuna și dr. Ignacio Roger de Ona optează pentru un „tratament conservator”, evitând o nouă intervenție chirurgicală pentru spaniol.
„Asta implică repaus și imobilizarea umărului afectat până la vindecarea completă și consolidarea clinică a fracturii”, a mai transmis Ducati în comunicatul său.
Marc Marquez la Marele Premiu al Indoneziei Foto: Imago ImagesMarquez va rata următoarele două curse, cele din Australia și Malaezia, pentru a se concentra pe recuperare, indică AS. El va fi supus unor „controale săptămânale” care vor determina durata finală a recuperării și, prin urmare, revenirea în competiție. După etapa de la Sepang, vor mai rămâne Marele Premiu al Portugaliei și Marele Premiu al Valenciei pentru a încheia anul.
Din fericire, leziunea nu este gravă, dar este important să respect termenele de recuperare. Obiectivul meu este să revin înainte de sfârșitul sezonului, dar fără să mă grăbesc și să fac ceea ce recomandă medicii. Am îndeplinit obiectivul atât la nivel individual, cât și la nivel de echipă, iar acum prioritatea este să mă recuperez bine și să revin la 100% - Marc Marquez
Piloții se plâng de starea ieșirilor de siguranță: „Pietriș de proastă calitate”
Accidentul lui a scos însă la iveală o problemă care în unele ocazii a trecut neobservată, dar pe care piloții din categoria regină au vrut să o aducă în centrul atenției. Primul a fost Alex Marquez, care a semnalat starea ieșirilor de siguranță. „Pietrișul este de proastă calitate, se întâmplă mereu același lucru, există o treaptă”, s-a plâns pilotul Gresini.
Apoi, cei doi piloți de la Castrol Honda au analizat și ei accidentul dintre Marquez și Bezzecchi, ajungând la o concluzie unanimă: „Accidentul lui Marc a fost cauzat de impactul cu pietrișul”.
Joan Mir a criticat siguranța pistei. „Există o treaptă în zona cu pietriș. Este periculoasă. Dacă o lovești, viteza este brutală. Nu înțeleg de ce avem pietriș acolo și nu asfalt. Trebuie să discutăm despre asta, pentru că dacă se întâmplă ceva, consecințele vor fi mai grave decât până acum”.
Luca Marini a fost la fel de critic: „Aș spune că da, leziunea a fost cauzată de impactul cu pietrișul, pentru că, inițial, mi s-a părut o căzătură normală. Dar apoi atât Marc, cât și Bezzecchi au căzut dur și s-au rostogolit mult, deoarece pietrișul era prost așezat”, a explicat pilotul Honda.
„Trebuie să fim foarte atenți, pentru că nu este ceva care afectează doar circuitul Mandalika; se întâmplă și pe altele”. Luca insistă, la fel ca Alex, că „pentru anul viitor va trebui să se schimbe ceva, fără îndoială. Dar problema este că pentru Marc este deja prea târziu”, a punctat Marini, citat de aceeași sursă.
{{text}}