Sporturi   •   Noutati auto   •   SALONUL AUTO BUCUREȘTI

Mașina chinezească ce vrea să cucerească șoselele din România: „40% din vânzările BYD! Cel mai vândut model din flotă”

+37 Foto
Salonul Auto București & Accesorii își deschide porțile între 7 - 12 Octombrie, la Romexpo. Foto: GSP.RO

Articol de Andrei Crăiţoiu, Cezar Titor   —  joi, 09 octombrie 2025

Salonul Auto București & Accesorii 2025 este în plină desfășurare, iar până acum mii de pasionați de automobile au trecut pragul pavilionului de la Romexpo. Zeci de producători își prezintă cele mai noi modele, iar reprezentanții mizează pe oferte și reduceri pentru a atrage clienți, mai ales în contextul în care automobilele chinezești pătrund tot mai puternic pe piață.

Un interes important se înregistrează la standul celor de la BYD, cel mai mare producător de autovehicule electrice și electrificate din lume.

Cu unul dintre cele mai mari și luminoase standuri de la Salonul Auto București & Accesorii 2025, portofoliul BYD cuprinde în prezent opt modele de autovehicule full electrice și PHEV, de la entry-levelul Dolphin Surf până la flagship-ul Sealion 7.

Cele mai noi două modele PHEV lansate, BYD Seal 5 DM-i și BYD Seal 6 DM-i, completează gama disponibilă în România, fiind competitori direcți pentru Škoda Octavia și Volkswagen Passat.


De exemplu, în luna septembrie au fost înmatriculate 112 autoturisme BYD, conform datelor Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), iar numărul acestora este în creștere de la o lună la alta.

Valentin Eremia: „Cu noile lansări de la SAB sperăm să reușim să ajungem în topul vânzărilor”

Viorel Eremia, Regional Sales Manager România al companiei BYD, cel mai mare producător de autovehicule cu energie nouă (NEV) din lume, este prezent în premieră la Salonul Auto București 2025 cu întreaga gamă de modele electrice și electrificate disponibile pe piața din România.


Într-un interviu acordat pentru GSP.RO, acesta vorbește despre prezența BYD la salon, despre tendințele de consum și despre modul în care piața auto din România s-a adaptat la noile modele de mașini care au cucerit întreaga lume.

„Dolphin Surf este alternativa electrică urbană la traficul de astăzi”

- Domnule Eremia, cum evaluați evoluția brandului BYD pe piața din România?

- Explozivă! Sunt de puțin timp membru al echipei, însă am observat o efervescență extraordinară. Totul vine dintr-un entuziasm neașteptat al clienților, care reacționează foarte pozitiv atunci când aud de brandul BYD.

+37 Foto
Salonul Auto București & Accesorii își deschide porțile între 7 - 12 Octombrie, la Romexpo. Foto: GSP.RO

- Cât de bine reflectă standul dumneavoastră identitatea și poziționarea brandului pe piața din România?

- Cred că este evident că ne dorim să fim percepuți ca un brand tehnologic, cu multă inovație, dar în același timp orientat către oameni. Toate modelele pe care le expunem reflectă această filozofie. Brandul ne susține puternic și ne oferă numeroase resurse pentru a ne atinge obiectivele.

- Dintre modelele expuse, care are cel mai mare succes pe piața din România?

- Până acum, cel mai vândut model este SEAL U DM-i, care reprezintă aproape 40% din totalul vânzărilor! Dar vine tare din urmă Dolphin Surf, alternativa electrică urbană perfect adaptată traficului de astăzi. Sperăm ca, odată cu noile lansări, să reușim să ajungem în topul vânzărilor. Piața electrică din România se confruntă însă cu unele dificultăți, cauzate în principal de nivelul scăzut al subvențiilor.

„Deși oamenii și-ar dori un vehicul electric au o problemă cu prețul de achiziție”

- Așa este, la Salonul Auto s-au lansat BYD Seal 5 DM-i și BYD Seal 6 DM-i.

- Se adresează celor care vor să fie diferiți, celor care caută noutatea și s-au săturat de modelele clasice existente pe piață, dar și celor care nu sunt încă pregătiți să facă tranziția completă către vehicule electrice.

+43 Foto
BYD SEAL 5 DM-i

- Cum decurge procesul de tranziție al publicului din România către mașinile electrice?

- Este foarte dependent de subvențiile oferite de stat. Deși oamenii și-ar dori un vehicul electric, mulți întâmpină dificultăți din cauza prețului de achiziție. Anii anteriori, au beneficiat de subvenții mai mari, dar în acest an acestea au fost înjumătățite și au fost acordate cu întârziere considerabilă. O altă provocare este accesul la încărcare: infrastructura necesită dezvoltare suplimentară pentru a oferi siguranță și confort celor care vor să treacă definitiv la un vehicul electric.

Ce pot vedea vizizatorii la standul BYD de la Salonul Auto

  • SEALION 7, SUV-ul 100% electric vârf de gamă, cu autonomie de până la 502 km
  • SEAL, sedanul cu design aerodinamic, optimizat pentru o autonomie de până la 570 km (WLTP)
  • Seal U, SUV-ul electric cu o autonomie de până la 500 de km (WLTP)
  • SEAL U DM-i, SUV plug-in hybrid capabil să parcurgă peste 1.000 km cu bateria încărcată și rezervorul plin
  • ATTO 2, SUV-ul electric compact, apreciat pentru raportul excelent calitate-preț
  • Dolphin Surf, autovehiculul ideal pentru mobilitatea urbană
  • Seal 5 DM-i este un rival atât pentru Toyota Camry, Mazda 6 ori Hyundai Elantra, cât și pentru Octavia sau Passat
  • Seal 6 DM-i, un sedan de clasă medie, poziționat drept alternativă pentru modele consacrate precum Skoda Octavia sau Volkswagen Passat

Rețeaua de parteneri BYD este în creștere

BYD este prezent în România începând din mai 2025 și înregistrează o expansiune rapidă a rețelei de parteneri. În prezent, aceasta include 15 centre de vânzare, deschise atât în București, în parteneriat cu Țiriac Auto și DAB Auto, cât și în alte orașe din țară.

  • Ploiești, Târgoviște, Buzău - Proleasing Motors
  • Oradea, Baia Mare, Satu Mare - ATP Motors
  • Craiova - Plusauto
  • Iași - Mega Auto
  • Timișoara - Autoglobus
  • Cluj-Napoca - RMB Inter Auto
  • Târgu Mureș, Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc - Hinode Car Expert

Expansiunea rețelei de dealeri este în continuare în plină desfășurare, BYD urmând să acopere tot mai multe orașe din România.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.