Invitat la podcastul GSP „2 la 1”, Orlando Nicoară, directorul general al firmei care deține drepturile TV pentru Superliga, eAD, a abordat și schisma FCSB - Steaua. Ce greșeală majoră crede Nicoară că a comis Clubul Sportiv al Armatei, dar și unde e vina lui Gigi Becali, în continuare.
Nicoară se identifică drept un suporter stelist. Spune că acum „e cu FCSB” și abordează eternul subiect - finalitatea proiectului Steaua, echipă care joacă de 4 ani în Liga a 2-a fără a avea posibilitatea de a promova în Superliga, din cauza formei de organizare - club de drept public.
VIDEO | Orlando Nicoară: „Toată lumea își dorește Steaua în Superliga, dar există o problemă”
„Am fost stelist în copilărie și mă consider în continuare stelist. Acum sunt cu FCSB, pe ea o avem în prima ligă.
Am avut nenumărate conflicte cu suporterii steliști pe Facebook. Mesajul meu pentru ei a fost întotdeauna: «Ce produceți voi? Stați de 4 sezoane în Liga a 2-a și nu ați fost capabili să convingeți structurile ministerului sau ale clubului să găsiți o soluție astfel încât să promovați».
Toată lumea își dorește brandul Steaua în Superliga, dar, pe de altă parte, când ai o evaluare a mărcii de 40 și ceva de milioane de euro, e foarte greu să vină cineva și să se asocieze cu marca respectivă”, a declarat Nicoară, la podcastul GSP „2 la 1”.
Apoi dezvoltă: „În momentul de față, ei s-au «faultat» singuri. Dacă vine un privat care să folosească marca Steaua, ministerul va spune că pune brandul la dispoziție, care valorează 44 de milioane de euro. Privatul, pentru a deține peste 51% din club, trebuie să pună 44,1 milioane. Cine pune suma asta pe masă? Nimeni nu face asta fără să aibă garanții senzaționale”.
Becali a avut brandul Steaua și din punctul lui de vedere avea toate garanțiile că îl va păstra. Cum să riști în prezent o asemenea sumă ca să te asociezi cu marca, iar la final să vină un alt general sau mai știu eu cine și să-ți spună că nu e asta realitatea?!
- Orlando Nicoară, la podcastul GSP „2 la 1”
„Brandul FCSB e mai puternic azi decât brandul Steaua”
Omul de afaceri mai spune că brandul Steaua își pierde treptat din însemnătate.
„Eu nu cred că se poate găsi o soluție rapidă pentru ca Steaua să poată participa în Superliga, pentru că cineva trebuie să dea o semnătură. În momentul în care cineva dă acea semnătură, s-ar putea să aibă niște probleme. Pentru că marca Steaua e un bun al statului român, iar cineva trebuie să-și asume că va semna un parteneriat pentru marca respectivă.
Problema la care ar trebui să se gândească decidenții e că brandul FCSB e mai puternic astăzi decât brandul Steaua. Gigi Becali și toți cei din jurul lui au construit, din FCSB, în materie de fotbal, un brand mai puternic decât brandul Steaua.
E adevărat că brandul Steaua e foarte puternic și are istoria echipei în spate, care a câștigat Cupa Campionilor Europeni, care a mai disputat o finală, dar aia e istorie. Cu cât nu folosești un brand, cu atât el se devalorizează”, a adăugat Orlando Nicoară.
Din punctul meu de vedere, Gigi Becali a greșit atunci când s-a îndepărtat de gloriile care au câștigat Cupa Campionilor Europeni în 1986. Nu trebuia să se întâmple asta, el trebuia să-i țină, să-i facă icoane, să le dea tot ce voiau, astfel încât să-i țină aproape
- Orlando Nicoară, la podcastul GSP „2 la 1”
„2 la 1” cu Orlando Nicoară, azi, ora 18:00. Principalele subiecte abordate:
- cât costă un meci de Liga 1?
- de ce afirmă că „brandul FCSB e mai puternic azi decât brandul Steaua”;
- dezvăluie cu ce echipă ține;
- conflictul cu Gigi Becali;
- experimentul Premier League pe Voyo;
- anunț major despre contractul de drepturi TV pe care rulează acum Superliga;
- recomandări de business: în ce e bine să investești azi și de ce afaceri trebuie să te ferești în viziunea lui Nicoară;
- provocările unui antreprenor - „Atunci mi-a căzut tot părul pe care-l mai aveam”;
- pirateria cu care se confruntă produsele eAD;
- povestea primului meci din România transmis în online.
Despre Orlando Nicoară:
- directorul eAD, firma care deține drepturile TV pentru Liga 1 și care a implementat VAR-ul în România;
- înainte de a fi un personaj-cheie în fotbal, Orlando Nicoară a fost unul dintre cei mai importanți jucători din peisajul digital în România ultimilor 25 de ani;
- unul dintre pionierii internetului în țara noastră, ulterior manager de presă, antreprenor, investitor în multe proiecte media și de tehnologie;
- a condus din 2011 până în 2014 Mediafax Group. Din 2015, el a contribuit la lansarea unor publicații precum Profit.ro, News.ro, iar de curând a devenit proprietarul publicației Cotidianul;
- a transmis în online „sfertul” UEFAntastic dintre Steaua și Rapid, o premieră la vremea respectivă.
{{text}}