Sporturi   •   Formula 1   •   ECHIPE

Tensiune la vârful F1 » McLaren a atacat, Red Bull a răspuns tăios: „N-au altceva cu care să își bată capul?”

După ce a câștigat titlul la constructori, McLaren caută să se impună și la piloți // foto: Guliver/gettyimages

Articol de Daniel Grigore   —  sâmbătă, 25 octombrie 2025

Schimb de replici între nume importante din McLaren și Red Bull, echipele care luptă pentru titlul mondial la piloți în finalul acestui sezon de Formula 1.

În ultimele săptămâni, îmbunătățirile aduse monopostului Red Bull Racing l-au ajutat pe Max Verstappen să obțină rezultate extraordinare, printre care 3 victorii, și să se apropie la numai 40 de puncte de liderul clasamentului mondial, Oscar Piastri de la McLaren.

În timp ce echipa britanică a decis să aloce toate resursele pentru dezvoltarea monopostului de anul viitor, Red Bull a continuat să aducă îmbunătățiri mașinii din 2025, o decizie comentată în notă critică de către Andrea Stella, directorul McLaren:

„Poate sunt dispuși să renunțe la puțin din 2026, deoarece s-ar putea să aibă alte probleme legate de următorul sezon, și să se gândească «hai să ne concentrăm la cea de acum»”.


Tensiune la vârful F1 » McLaren a atacat, Red Bull a răspuns tăios

Observația lui Stella a primit replica dinspre Red Bull.

„La fel s-a spus și în 2021, Toto [Wolff] era foarte îngrijorat că nu vom fi competitivi în 2022. Știm ce facem.

Este în filosofia noastră ca oricând au loc schimbări de regulament, să muncim cât de mult putem pentru a rămâne competitivi. La fel s-a întâmplat în fiecare dintre ultimele 3 perioade în care s-a trecut la reglementări noi. Dacă n-au altceva cu care să-și bată capul, OK”, a răspuns Helmut Marko, consilier al echipei.


În Mexic, cursa unde Max Verstappen este recordmanul de victorii, Red Bull a venit cu o podea nouă la monopostul olandezului. Despre aceasta, Marko a afirmat, conform motorsport.com, că „vizează eficiența de răcire, având în vedere aerul mai subțire de aici (n.r. - circuitul din Mexic are cea mai mare altitudine din calendarul F1). E același pachet de îmbunătățiri de la Monza, pentru răcire”.

Practic, Helmut Marko a amintit ceea ce s-a întâmplat în finalul lui 2021, când Red Bull a continuat să modifice monopostul până spre finalul anului, iar în paralel să dezvolte mașina pentru 2022. S-a dovedit a fi o decizie inspirată, pentru că Verstappen a cucerit titlul la piloți în 2021, iar Red Bull ambele titluri un an mai târziu.

Red Bull și Max Verstappen speră la o revenire-minune

Îmbunătățirile aduse de Red Bull în ultima vreme au avut efect. După vacanța de vară, începând cu etapa 15, Verstappen pare să fi declanșat operațiunea „remontada”.

A câștigat 3 dintre Marile Premii desfășurate de atunci, iar în celelalte două s-a clasat pe locul secund. Bonus, a triumfat și în cursa sprint, găzduită de COTA (Austin, Texas).

Toate aceste rezultate au făcut ca olandezul să topească diferența față de Oscar Piastri, de la 104 puncte în momentul vacanței de vară, la doar 40 de lungimi în prezent!

În joc mai sunt 141 de puncte (5 Mari Premii și două curse sprint), astfel că fanii lui Verstappen au început să viseze la desăvârșirea a ceea ce ar fi una dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria sportului.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.