International   •   Liga Campionilor   •   Liverpool - Real Madrid

Kovacs a împărțit Europa în două » Ce a apărut în Anglia și Spania, după Liverpool - Real Madrid

Istvan Kovacs, în Liverpool - Real Madrid/ foto Imago Images

Articol de Adrian Duţă   —  miercuri, 05 noiembrie 2025

Liverpool - Real Madrid 1-0. Istvan Kovacs a fost protagonistul primei reprize pe Anfield, cu decizia luată după jumătate de oră de joc. Spaniolii și englezii au reacționat imediat, după prestația românului.

În minutul 30, Kovacs a dat lovitură liberă pentru Liverpool, în marginea careului. A considerat că Tchouameni a făcut henț când a respins șutul lui Szoboszlai.

Românul a fost chemat la monitor, pentru că arbitrii VAR au văzut că acțiunea s-a petrecut în careu. Apoi, a analizat faza și a decis că francezul nu a comis henț. Dacă ar fi considerat că e sancționabil, ar fi dat penalty, pentru că s-a petrecut pe linia de 16 metri.


Ce scriu englezii despre decizia lui Istvan Kovacs

„Încearcă să blocheze cu trunchiul. Brațele nu sunt prea îndepărtate. O decizie bună”, a declarat Stephen Warnock, fostul fundaș de la Liverpool, la Radio BBC.

Deși fostul fotbalist consideră că nu a fost penalty, jurnaliștii englezi nu au fost de acord.

„WOW! Arbitrul a decis că nu a fost deloc henț. Așadar, Madridul a primit mingea. Mai ales în Europa, asta e foarte ciudat”, a scris Daily Mail.


„Fără penalty! Wow! Liverpool crede că are penalty, dar arbitrul spune că atingerea cu mâna a lui Tchouameni este în afara careului. Se duce să verifice și apoi acordă o lovitură de la marginea careului, aparent fără să creadă că mijlocașul a atins mingea cu mâna. Incredibil”, au scris cei de la Liverpool Echo.

„Istvan Kovacs nu acordă penalty și anulează lovitura liberă! Serios?”, a scris BBC despre decizia lui Kovacs.

Ce spun spaniolii. Doi foști arbitri au reacționat

„Se evaluează poziția brațului, dacă este suficient de deschis pentru a-și mări suprafața corpului sau dacă este o mișcare naturală. De asemenea, se evaluează distanța și forța loviturii. Este o fază interpretabilă.

Opinia mea înclină mai mult spre penalty, deoarece ambele brațe sunt deschise în locul prin care trece mingea”, a declarat fostul arbitru Pérez Burrull în emisiunea „Marcador Europeo” de la Radio MARCA.

„Au văzut pe VAR că faza s-a petrecut în interiorul careului, deci era penalty dacă se considera henț. Dar cei din camera VAR nu au considerat că era penalty și de aceea l-au chemat pe Kovács. Acesta a revăzut faza, a stabilit că mâna lui Tchouaméni era în interiorul careului și că, prin urmare, faultul nu trebuia acordat, pentru că nu a fost henț”, a scris Marca.

„Mâna era lipită dacă ar fi fost la spate. Este o fază foarte neclară în care, după ce a revăzut-o, a decis că nu este, dar dacă o fluieră, trebuie să accepți.

VAR nu trebuie să verifice dacă este înăuntru sau în afară, asta ar trebui să fie automat. Dacă este chemat, este pentru a evalua dacă e henț, nu dacă este înăuntru sau în afara careului”, a explicat Iturralde González, fost arbitru, pentru AS.

Clasamentul din Champions League

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.