GSP special   •   Special   •   ISTORII NEȘTIUTE

O reclamă la „Dacia Duster” la Dinamo – FC Liverpool, din 1984! E pe bune! Cum a fost posibil

Articol de Octavian Cojocaru   —  joi, 06 noiembrie 2025

O reclamă la „Dacia Duster” a fost amplasată pe marginea terenului la un meci celebru, Dinamo – FC Liverpool, scor 1-2, găzduit la București, pe stadionul „23 August”, pe data de 25 aprilie 1984, în returul semifinalei Cupei Campionilor Europeni. Dacia Duster în 1984? Cum a fost posibil, dacă modelul cu acest nume pe care îl știe toată România azi a început să fie comercializat abia în 2010? Pare o greșeală, dar nu e!

Cine urmărește înregistrarea integrală (video AICI cu comentariul original al lui Cornel Pumnea) a celui mai important meci din istoria clubului Dinamo nu trebuie să se chinuie prea mult să observe reclamele amplasate pe două panouri, în imediata apropiere a fiecăreia dintre cele două bănci de rezerve. În stânga era „Dacia Duster”, în dreapta „Dacia Duster 4x4”.

Pe lângă „neaoșele” la Prono Expres, Loz în Plic, Azomureș, Gerovital, Confex, Hotel București, Tarom, fiind vorba de un meci internațional, au fost acceptate și reclame „capitaliste”, precum Rank Xerox, Pepsi. Dar cel mai bine plasate, cele mai vizibile, erau cele la „Dacia Duster”.

4semifinale de Cupa Campionilor Europeni au jucat echipele din România. Dinamo a fost prima, în ediția 1983-1984. Steaua bifat următoarele trei semifinale în edițiile 1985-1986, 1987-1988 și 1988-1989


Dacia Duster din 1984 era, de fapt, un ARO!

Statul român exporta în 1984 către piața britanică o mașină „Dacia Duster”, dar nu era vorba despre un produs al uzinei de la Colibași, ci o mașină de teren, „ARO 10”, realizată la Câmpulung Muscel.

Era vorba despre o mașină de teren care a început să fie produsă de piața auto din România în 1980, un fel de 4x4 cu piese de la Dacia. Acest ARO 10 era inspirat din Renault Rodeo și Citroen Mehari.

+26 Foto
Dinamo, înaintea meciului cu FC Liverpool. De la stânga la dreapta, rândul de sus: Rednic, Augustin, Ion Marin, Alexandru Nicolae, Mărginean, Moraru; rândul de jos: Țălnar, Turcu, Dragnea, Orac, Stănescu FOTO: Arhiva GSP

Dacia Duster din anii '80 a avut vânzări modeste

Primele exemplare au fost vândute pe piața din Marea Britanie în anii 1981 – 1982. În anii 1982 – 1983, modelul a fost expus la mai multe târguri auto, printre care și „London Motorfair”. Britanicilor le-a fost prezentat drept „cel mai ieftin 4x4 de pe piață”.

Modelul era ieftin, dar exista și o problemă legată de imposibilitatea achiziționării de piese de schimb.

+26 Foto
Dinamo, înaintea meciului cu FC Liverpool. De la stânga la dreapta, rândul de sus: Rednic, Augustin, Ion Marin, Alexandru Nicolae, Mărginean, Moraru; rândul de jos: Țălnar, Turcu, Dragnea, Orac, Stănescu FOTO: Arhiva GSP

Vânzările acelui „SUV” au fost sub așteptări în Marea Britanie în perioada 1984-1986, iar din 1987 Marea Britanie a renunțat la importul acelui vehicul românesc, care n-a făcut față concurenței cu Suzuki SJ sau Lada Niva.

„SUV”-ul românesc a fost vândut cu numele original de „ARO 10” și pe piețele din Franța, Italia, Germania Federală, Spania, Grecia, Cipru, dar și în țări din Africa și din Orientul Mijlociu. Nicăieri nu s-a vândut bine, iar producția a fost sistată spre finalul anilor '80.

Show more
Loading ...
Failed to load data.

Show more
Loading ...
Failed to load data.