Guvernul american și-a asumat parțial responsabilitatea pentru cel mai grav accident aviatic de pe teritoriul Statelor Unite din ultimele două decenii. Printre cele 67 de persoane care au decedat în urma coliziunii dintre un elicopter al armatei și un avion de linie s-au numărat și niște patinatori care se întorceau de la Campionatele Naționale de Patinaj Artistic.
În urmă cu mai puțin de 11 luni, în 29 ianuarie, în apropierea Washington, D.C., capitala SUA, a avut loc un accident care a șocat America. Un avion de linie s-a lovit de un elicopter Black Hawk și ambele aeronave s-au prăbușit, 67 de persoane pierzându-și viața.
Avocații guvernului: „Statele Unite admit că aveau o obligație de diligență (...), pe care au încălcat-o”
Imaginile coliziunii s-au distribuit cu repeziciune pe rețelele de socializare, mulți oameni fiind revoltați și întrebându-se cum a fost posibil un asemenea accident. Printre victime s-a aflat și un grup de tineri patinatori de elită, care se întorcea din Wichita, Kansas, acolo unde s-au desfășurat Campionatele Naționale de Patinaj Artistic.
În accidentul din apropierea capitalei americane și-au pierdut viața Evgenia Shishkova și Vadim Naumov, campioni mondiali în 1994, care îi antrenau pe Jinna Han și Spencer Lane la Clubul de Patinaj din Boston.
La mai bine de 10 luni distanță, conform ESPN, guvernul Statelor Unite a admis că este parțial responsabil pentru accident, deoarece controlul de trafic aerian a încălcat procedurile de separare vizuală în acea noapte.
„Statele Unite admit că aveau o obligație de diligență față de reclamanți, pe care au încălcat-o, cauzând astfel în mod direct acest accident tragic”, au transmis avocații guvernului, într-un document judiciar.
La începutul anului viitor, Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) va publica un raport care va include cauzele accidentului. Sunt suspectați de neglijență atât companiile aeriene și oficialii Administrației Federale a Aviației (FAA) sau ai armatei, cât și piloții celor două aeronave.
Potrivit sursei menționate anterior, NTSB a afirmat că în ultimii 3 ani fuseseră evitate la limită 85 de incidente și, cu toate acestea, FAA nu a luat măsuri.
{{text}}